top of page
  • Yazarın fotoÄŸrafıBurcu Bayindir

EVDE SIKILINCA YAPABİLECEĞİNİZ 5 AKTİVİTE-PART 1

Merhaba,ben Burcu Bayındır.Malum karantina günlerindeyiz ve bu süreçte fazlaca sıkılıyoruz.Bende sıkılınca genelde yaptığım yada yapmak istediğim birkaç aktiviteyi derlemek istedim.Şimdiden iyi okumalar :)

1-PUZZLE YAPMAK

500,1000,2000 veya 2000+ puzzle yapmak olabildiğince sıkıntı gideriyor.Başına oturup saatlerce puzzle yapmak kafa boşaltmak için çok güzel bi yol.Sadece parçaları bulup birleştirmeye odaklanmak,gerekli gereksiz çokça düşünce az bi zamanda olsa onların yok olması fazlaca rahatlatmakta.Bunun yanında sıkkınlığıda gidiyor.Tamam kabul,puzzle yapmakta bazen sıkıcı oluyor ama başına oturunca keyif almaya başlıyorsunuz :)İnternette araştırmalar yaparak uygun fiyatlarda puzzlelar bulabilirsiniz :)Bide şu uyarıyı yapayım;Puzzle yapmak istiyorsanız eğer bi alan bulmanız lazım yani puzzlenin sığabileceği ve uzun süre kalabileceği bir yer.Taşımak yada başka bir yere almak çok zor olacağından bitene kadar sabit kalabilecek bi yer ayırmalısınız. :)

2-RESÄ°M YAPMAK

Gerek karakalem gerekse başka çeşit çizimler yapmak olsun kesinlikle keyif verici birşey.İlk önce taslağı çizmek sonra üstüne eklemeler yaparak devam etmek ve tercihe bağlı boyamak stres,sinir,sıkıntı yada bunaltıyı giderici bi aktivite.Ben sıkıldığımda yada canım isteyince resim yapmaya başlarım.Malzemem yok diye üzülmeyede gerek yok.Bir defter sayfası,kalem ve silginiz varsa hemen bi resim yapabilirsiniz.Hele birde müzik açarsanız eğer resim yapmanın keyfine doyum yok.Hadi hemen kalkın ve resim yapmaya başlayın :)Kırtasiyelerden ya da çeşitli hobi malzemeleri satan dükkanlardan veya sitelerden temin edeblirsiniz :)Pinterestten faydalanarakta fikirler bulabilirsiniz :)

3-HERHANGİ BİR ENSTRÜMAN ÖĞRENMEK/ÇALMAK

Bence hayatınız boyunca en az 1 enstrüman çalmayı öğrenmelisiniz.

İlla profesyonel bi şekilde çalmaktan bahsetmiyorum :) Kötü çalıyor bile olsanız çalmak için en azından bi emek sarf ediyorusunuz dimi?Bence bu bile çok önemli birşey.Bazı sesler insanı rahatlatır,gevşetir,duygularınızla oynar.Kendim için diyeyim 2 senedir gitar çalıyorum.Sadece hobi olsun diye.Gitar çalmak ya da çalan birini dinlemek beni çok rahatlatıyor.Hem bana bi uğraş oluyor hem de rahatlayarak azda olsa stresimi kırıyor,can sıkıntımı alıyor.İlla büyük ya da pahalı bi çalgıya gerek yok.En basitinden mesela 'kalimba'.Hem sesi çok güzel hemde çalması/öğrenmesi kolay.Youtubeden videolarını izleyebilirsiniz.(ben çalmayı bilmiyorum)Dinlemek bile çok güzel.Kısacası bence hemen bi çalgı öğrenmeye başlayın.Eminimki iyi gelecektir :)Kalimba sesini dinlemek isteyenlere :) https://www.youtube.com/watch?v=NdAMfNUNKkA / https://youtu.be/tsK3SiHpr88

4-GÃœNLÃœK TUTMAK

Yorucu bi günün ardından içini dökmenin en basit yolu.Ben gibi herşeyinizi anlatabileceğiniz biri yoksa yada bilirsinizki bazı şeyler anlatılamıyor bunun için günlük çok güzel dinleyici :)Aynı birine anlatır gibi kağıda tüm hislerinizi,yaşadıklarınızı,fikirlerinizi vesaire dökebilirsiniz.Bu sizi rahatlatacak ve bi uğraşınız olmuş olacak.Sadece günlük tutmak değil ben gibi eğer eliniz acıyorsabi yerden sonra bir blog sayfası yada illa blog sayfası değil bi Word dosyası açarakta aynı şekilde içinizi dökeblirsiniz.Bana güvenin iyi gelecek :)

5-VÄ°DEO/FÄ°LM/DÄ°ZÄ° VB. Ä°ZLEMEK

Günümüzde çok fazla video,dizi,film vb. izleyebileceğiniz platformlar var.Kısacası 1 tık uzağınızda diyebilirim.İnternet dizileri genelde bizim bildiğimiz TV dizileri gibi 3 saat değil genelde 40dk veya 1 saat oluyor.Bu sayede 1 oturuşta 1 sezon bitirebilirsiniz :)İzleyecek bişey bulamıyorum derseniz eğer çeşitli siteler var.Random bi şekilde size uygun filimler buluyor.Bu tarz siteleri kullanarak kendinize izleyecek birşeyler bulabilirsiniz :)Yok ben artık sıkıldım onlardanda derseniz belgesel ya da röpörtajlar izleyebilirsiniz.Kendimden diyim genelde yabancı ünlülerin ingilizce röpörtajlarını izlemeyi çok severim.Hem ingilizcemi geliştirmek için hem de keyif aldığım için :) Sizde bu şekilde adeta bir derya deniz olan internet havuzunda birçok izleyecek şey bulabilirsiniz :) Bahsettiğim sitelerden bir tanesi https://reelgood.com/roulette/netflix :)

Okuduğunuz çook teşekkür ederim.Part-2'yi beklemede kalın,hoşçakalın:)

Yazımı beğendiysen beğenmeyi,yeni yazılarımdan haberdar olmak için abone olmayı,eklemek istediğin şeyler varsa veya düşüncelerini belirtmek istersen yorum atmayı unutma.💗💗💗







Yazı: Blog2_Post
bottom of page