top of page
  • Yazarın fotoğrafıBurcu Bayindir

7.SINIFTAN 8.SINIFA GEÇENLERE TAVSİYELER-1

Merhaba,ben Burcu Bayındır.LGS'yi atlatmış taze bi liseliyim :)

Tavsiyeler adlı bi seri oluşturmayı düşündüm.LGS sürecinde yaşadıklarım,deneyimlerim,hatalarım ve bu hatalarımdan çıkardığım dersler gibi şeylerden bahsedeceğim.Amacım sizinde ben gibi hatalar yapmanızın azda olsa önüne geçmek.Her gün 1 tavsiye şeklinde ilerleyeceğimTüm maddeler için;katagoriler kısmına girip 'ÖĞRENCİ'kısmına tıklayarak ulaşabilirsin.Keyifli okumalar :)

İlk maddemiz;

Bİ YOL GÖSTERİCİNİZİN OLMASI

Yol göstericiden kastım bi eğitim koçunuzun olması.Bu maddeyi açarsam eğer;

Mutlaka iyi bir eğitim koçunuz olmalı.Basit birşey gibi duruyor olabilr ama bu zorlu süreçte o kadar yıpranıyorsunuz ki sizi en iyi koçunuz anlıyor ve bu size öyle olumlu yansıyor ben gibi düşmeden sonuna kadar gidebiliyorsunuz. Bu yüzden en önemli ve ilk tavsiyem sizi anlayan iyi bir eğitim koçunuzun olması.Kendi okul öğretmenlerim-bazıları için geçerli-gibi sürekli sizi yarış atı gibi daha iyisi daha fazlası diyerek sizi gazlamaya çalışan bi koçtan bahsetmiyorum. Yaptıklarınızı gören sizi anlayan, sınırlarınızı bilen bunları nasıl aşabileceğinizi bilen ve bunu yapabilmeniz için size gereken gücü sağlayabilecek bir koçtan bahsediyorum.Benim hem okulda hem de dershanemde koçum vardı.Bu yüzden bunu en iyi anlayan insanlardan biriyim.Her iki koçumda başa baş gittiği için bunu gözlemleyebilmiştim.İki koçuma da her hafta çizelgemi ve deneme sonuçlarımı-bunu artı olarak okuldaki bi tane hocaya da-atıyordum.Şeffaf olucam,okul hocalarım okuyorsanız eğer kızmak yok doğruları diyorum :)Bu arada bu çizelgelerde soru sayıları yazıyor.Asıl koçuma-derhanedeki-çizelgeyi attığımda her ne kadar kötü olsa bile hiçbi zaman beni gömmedi-kızdığı zamanlar oldu-.AMA okuldaki koçum kötü-bence o kadarda kötü değildi-olduğunda beni yerden yere vuruyordu hemde arkadaşlarımın yanında yani benim nasıl hissetiğimi siz düşünün bide.Deneme sonuçları konusunda okul koçumdan çok laf duymuyordum sadece bi sonraki denemede daha güzel sonuçlar istiyorum,diyordu.Kendi koçumda kötü geldiğinde hep destek oldu.Tabii bu kötü geldi salla gitsin şeklinde değil daha motive edici bi şekilde kötü olduğunuda diyordu ama beni tandığından olabildiğince beni olumsuz etkilemeyecek şekilde diyordu ve bu beni kötü hissettirmiyordu.Okuldaki koçluk sistemi kurstakinden sonra başladığı için okuldaki koçluk kısmı benim kötü zamanlarıma denk gelmedi o yüzden onu karşılaştıramıyorum.Sadece kurstakinden bahsedicem.Ben bi ara deneme sonuçlarından,hocaların dediklerinden vb. dolayı depresyona girmeye yakın bi haldeyken beni bu durumdan kurtaran kişi hocam oldu.Olmasaydı şuan ne halde olurdum,nasıl olurdum bilemiyorum.Bu konudaki tek keşkem;keşke daha önce koçum ile tanışsaydım.Ama hocamın dediği gibi geç olsun güç olmasın.4 ayda çok güzel bi zaman geçirdim.Hocama karşı teşekkürlerim sonsuz.Bu koçluk konusunu okulda hocalarınızdanda belki rica edebilirsiniz.Her okuldaki öğretmenler kötü olacak diye bişey yok.Benim şansıma kötü denk geldi😐Özellikle bu konuyu ilk maddeye yazmak istedim çünkü siz ne kadar çalışırsanız çalışın başınızda bu işi bilen,sizi anlayan vb. biri olmassa bi zaman sonra tökezliyorsunuz.Kısacası,mümkünse dönemin başından itibaren iyi bir eğitim koçunuzun olması.Kendi deneyimim ile diyorum bu süreçteki en ihtiyacınız olan şeylerden biride bu.Bugünlük bu kadardı 2.maddeyi beklemede kalın,hoşçakalın :)

Yazımı beğendiysen beğenmeyi,yeni yazılarımdan haberdar olmak için abone olmayı,eklemek istediğin şeyler varsa veya düşüncelerini belirtmek istersen yorum atmayı unutma.💗💗💗


18 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page