top of page
  • Yazarın fotoğrafıBurcu Bayindir

7.SINIFTAN 8.SINIFA GEÇENLERE TAVSİYELER-5

Merhaba,ben Burcu Bayındır.LGS'yi atlatmış taze bi liseliyim :)

Tavsiyeler adlı bi seri oluşturmayı düşündüm.LGS sürecinde yaşadıklarım,deneyimlerim,hatalarım ve bu hatalarımdan çıkardığım dersler gibi şeylerden bahsedeceğim.Amacım sizinde ben gibi hatalar yapmanızın azda olsa önüne geçmek.Her gün 1 tavsiye şeklinde ilerleyeceğim.Tüm maddeler için;katagoriler kısmına girip 'ÖĞRENCİ OLMAK'kısmına tıklayarak ulaşabilirsin.Keyifli okumalar :)

Beşinci maddemiz;

Kendimden başlarsam eğer;ben bu süreçte onlarca belki yüzlerce laf duydum.En yakınlarımdan bile.Kıyaslanmaktan hoşlanan biri değilim ama herkes hiç benim nasıl hissedeceğimi düşünmeden kıyaslama yaptı.Bide beğenmeme durumu var.Okulda ki bı hocam,ben matematikten 12 doğru yaptığım için havalara uçarken bana bu az ki dedi.Tüm sevincim,moralim puff oldu.Ama kurstaki koçuma arayıp dediğimde sanki o 12 doğru+olarak 380 puan+yapmışcasına mutlu olmuştu.Onlarca kez tebrik etmişti.Galiba en sevdiğim huyu bu.Ne olursa olsun her zaman benimle seviniyor😂Beni daha çok mutlu ediyor.Ama okuldaki hocalara gelgelelimki tebrik etmekten aciz bı şekilde okulun birincisi ile karşılaştırıyor.Bu bence olmamalı.Yapılacaksada eşit şartlar herşey aynı sadece bişey farklı olarak karşılaştırılmalı.karşılaştırılan kişiyi İyi mi Kötü mü etkilediğini bilmeden laf edilmemeli.Bu sadece çevre değil ailemdede vardı yalan yok.380 aldığımda eve geldim havalara uçuyorum ablamların bana dediği"artık 400ün üstüne çıkman lazım".Bı kerecik ya bı kerecik tebrik etsinler yeter bana.400+ aldığımda "hele bı 450 yap"dendi🤦🏻‍♀️.Çevremin benden nasıl bı beklentileri vardı bilmiyorum artık.Her kafadan bı ses çıkıyordu.Okuldaki koçuma çizelge verdigimimden bahsetmiştim.Tam denemeler revaçtayken geldi tam ortasına bomba koydu resmen.Bu soru sayıları artsın,haftaya daha iyisini istiyorum,denemelerin artmalı,feni düzelt,matematiğe ağırlık ver...daha sayarım🙄Sonra okuldaki mat. hocasıda o bombayı patlattı.Haftaya daha iyisini bekliyorum,bununla sosyal bilimler-bi zamanlar aşırı heves etmiştim-kazanılmaz,puan bişey ifade etmiyor yüzdelik dilime bak🙄. Sonuç;denemelerim düştü,motivasyonumu kaybettim,soru cözücem diye kendimi paraladım... Olumlu tepki olmadı.Çünkü ben hırs yapamıyorum.Pes etmek daha kolay geliyor.Bunlar onu bilmiyor-nasıl bilmiyor bilmiyorum 3 senedir dersime giriyor kurstaki koçum bile 3 ayda içimi dışımı öğrendi-tabii.Tabi ki bunlar benim özgüvenimede yansıdı.Gene suspus olmaya başladım.Mutsuz, suratı asık ben geri geldi.Kurstaki koçumun desteği ile kalktım ama bazı şeyler bozulmuştu.Mesela deneme netlerim.Hatta dalga geçmiştim kendimle-nasılsa artık-osmanlı gibi çöktüm diye.Gerçekten öyleydi.380lerden 309a -emin değilim ama düşük işte-düştüm.Sırada bunu toparlamak vardı ve bilin bakalım ne oldu?Tam kapanma geldi.Herşey off moduna geçti.Kurstaki koçumla birlikte bu 17 günlük kapanma için planlar yaptık ve her gün uyguladık.Her gün destek oldu,aradı,hep iletişimde kaldık.Sonuç;denemelerim tavan yaptı.Neden? Çünkü iyice çalıştım ve okuldakileri takmadım sadece kurstaki koçumun dediklerine uydum.Ne kadar farkediyormuş dimi?Kendime aşırı şaşkın olduğum bı şekilde dönemi bitirdim.450 aldım inanabiliyormusunu?ilk başta bende bı şaşırdım ama yapmıştım.17 matematik doğrusu yapmışım.Tek farklılık neydi aşırı çalışmam ve devamlı destek.Ben ve çoğu ögrenci kıyaslanmak,at gibi sürekli koşturulmak değil sadece desteklenmek istiyoruz.Kısacası;etrafınızdaki kişileri takmayın,kulaklarınızı tıkayın sadece koçunuzu(okul veya özel veya kurs) dinleyin.Benden bugünlük bu kadardı.

Okuduğunuz çook teşekkür ederim.6.maddeyi beklemede kalın,hoşçakalın:)

Yazımı beğendiysen beğenmeyi,yeni yazılarımdan haberdar olmak için abone olmayı,eklemek istediğin şeyler varsa veya düşüncelerini belirtmek istersen yorum atmayı unutma.💗💗💗

5 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page