top of page
  • Yazarın fotoğrafıBurcu Bayindir

7.SINIFTAN 8.SINIFA GEÇENLERE TAVSİYELER-4

Güncelleme tarihi: 28 Haz 2021

Merhaba,ben Burcu Bayındır.LGS'yi atlatmış taze bi liseliyim :)

Tavsiyeler adlı bi seri oluşturmayı düşündüm.LGS sürecinde yaşadıklarım,deneyimlerim,hatalarım ve bu hatalarımdan çıkardığım dersler gibi şeylerden bahsedeceğim.Amacım sizinde ben gibi hatalar yapmanızın azda olsa önüne geçmek.Her gün 1 tavsiye şeklinde ilerleyeceğim.Tüm maddeler için;katagoriler kısmına girip 'ÖĞRENCİ OLMAK'kısmına tıklayarak ulaşabilirsin.Keyifli okumalar :)

Dördüncü maddemiz;

STRESLE BAŞ ETME VE STRESİ YÖNETME

Kendimden başlarsam eğer;stres bu süreçte beni en yıpratan şeydi.Stres yüzünden deneme netlerim çok etkilenmişti.Stresin iyi bişey olmadığını bilsem de istem dışı stres yapıyordum.Gerek denemelerde gerek çok normal bı durumlarda bile.ilk defa stres olmadığımda;Denemeden bı gün önce kurstaki koçuma sakin olacağım diye söz vermiştim.Sözümü tutmak için olabildiğince sakin kalmaya çalışmıştım.Çıkınca ohh demiştim ama ondan sonraki denemeletde sakin olduğumda dikkatim dağılıyordu.Yanımdaki kişinin nefes sesi bile batmıştı😅sonra bu böyle devam etti ama deneme netlerim yükselmiyordu.Sonra artık deneme ola ola yavaş yavaş kabuğumu kırdım.Sorulara karşı ön yargılı davranmayı bıraktım,ben nasıl olsa yapamayacağım diye değil, yapabildiğimi yapmaya odaklandım.Tabii ki sonuçlarını aldım.Deneme netlerim-özellikle matematik-yükselmeye başladı.Motivasyonum arttı,öz güvenim yerine geldi.Mutluydum.Streste bağımlılık yapıcı bişey bence.Rahat olunca o stresli bir halini arıyor insan😂Ben stres yapmaya devam ettim tabiiki ama öncekine göre daha az yapıyordum.Bu durumdan gayette memnundum.Sona doğru gelince stresim artış göstermedi değil.Çünkü fenden ve matematikten konu eksiklerim vardı.Nasıl yetiştireceğim nasıl ilerleyeceğim derken stresten ağlamaya başladığımı hatırlıyorum.Kurstaki koçumla planlar yaptık,bı yol haritası çıkardık ve 17 günde 4 matematik konusu,3 tanede fen konusunu hallettik.Hala stres vardı ama genede bu sefer tatlı bı stresti.Stres çok normal bişey.Kimse hep sakin kalamaz.Ama fazla stres hem bedenen hem mental olarak olumsuz etkiliyor.Kısacası stresinizi kontrol edebilirseniz çok güzel şeyler başarabilirsiniz😊Ayrıca kurstaki koçumla birlikte değişelim demiştik. Şimdi geriye dönüp baktığımda hayatının merkezi stres olan ben stresi yönetmeyle ilgili tecrübemi paylaşıyorum 😄 sanırım çok güzel bir şekilde değiştim 💪🏻

Bugünlük benden bu kadardı.Okuduğunuz çook teşekkür ederim.5.maddeyi beklemede kalın,hoşçakalın:)

Yazımı beğendiysen beğenmeyi,yeni yazılarımdan haberdar olmak için abone olmayı,eklemek istediğin şeyler varsa veya düşüncelerini belirtmek istersen yorum atmayı unutma.💗💗💗

4 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page