top of page
  • Yazarın fotoÄŸrafıBurcu Bayindir

COVİD-19 DÖNEMİNDE ÖĞRENCİ OLMAK!

Güncelleme tarihi: 12 Haz 2021

Merhaba,ben Burcu Bayındır,

Konumuz Covid-19 döneminde öğrenci olmak.Tarih 16 Mart 2020,Covid-19 salgınının Türkiye'de yeni yeni baş göstermesinden sonra ani bi karar ile üniversiteler 3 hafta;ilkokullar,ortaokullar ve liseler 2 hafta boyunca tatil ilan edildi.Nerdeyse herkes-bende dahil-bu tatil sonrasında normale döneceğimizi sanıyorduk ki maalesef öyle olmadı ve bu tatil haftalarca,aylarca uzadı :(

Belli tarihlerde belli sınıf seviyeleri için okullar birkaç kez açıldı ama maximum 1-2 ay sonra kapatıldı.Bu açılıp kapanma kısmında da hem öğretmenler hem de öğrenciler fazlaca yıprandı.Kendi fikrimce bu şekilde okulları bi açıp bi kapatmaları kötü oldu.Çünkü tam online eğitime alıştık derken birden kısmi yüzyüze eğitime geçildi sonra yüzyüzeye alıştık derken vakaların artmasıyla birlikte geri online eğitime döndük ve tabiri caizse feleğimiz şaştı.Tabii ki yüzyüze de olan o öğrenim kısmı online eğitimde pek sağlanamadı.Bu durum öğrencileri ve özellikle sınav senesi olan öğrencileri-bende bu kesimin içindeyim-fazlaca olumsuz etkiledi.Tabii ki bu tüm öğrenciler için geçerli değil.Bu dönemi fırsata çeviren çokça öğrenci de var.Bu süreç sadece eğitim hayatımızı değil ayrıca sosyal ilişkilerimizi de etkiledi.Kendimce en azından okula giderek sosyalleşebilirken bu şey elimizden alınınca boşluğa düştüm diyebilirim.Ben iletişimimi çoğunlukla görüntülü konuşarak ve mesajlaşarak gidermeye çalıştım.Tabii ki bi klişe olarak normal yüzyüze görüşmenin yerini tutmuyor ama en azından yokluklarını hissetmedim.Online eğitimin dezavantajlarının olduğu gibi bide avantajları var tabii ki :)

Mesela istediğimiz gibi uyuyabiliyoruz(tabi bu kamera zorunluluğu olmayan dersler ve okullar için geçerli);dersteyken bişeyler yiyip,içebiliyoruz;her sabah kalkıp giyinmiyoruz,çanta hazırlamıyoruz vb.Ayrıca kendimize daha çok vakit ayırabiliyoruz.Çünkü okuldan geldikten sonra o günün yorgunluğu ile ders çalışmak vb. zor oluyordu ama online eğitimde bu yorgunluk kendim için pek olmuyor ve ders çalışmak bi yere kadar zor gelmiyor.Bunlar sadece bazıları.

Kısacası bu dönemde öğrenci olan herkese diyebilirim ki;çok büyük zorluklar atlattık,umarım bu mücadelenin sonucu çok güzel olurr.

Bunlar benim kendimce fikirlerim eğer sizinde eklemek istedikleriniz olursa yorumlar kısmına bekliyorum :))

Sevgili okuyucum,umarım beğenmişsindir.Her hafta yayınlayacağım yazılarımdan haberdar olmak için abone olmayı unutma :D

Soruların,önerilerin vb. olursa sohbet kısmından bana yazarak geri dönüş alabilirsin :D

Benimle iletişime geçmek istersen;İletişim kısmından ulaşabilirsin :)


38 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör
Yazı: Blog2_Post
bottom of page